Aanpassen fietsroute (knooppunten)

Hoi,

Bestaat er een handleiding over hoe je in josm een route moet aanpassen? Ik heb dit een keer eerder geprobeerd maar dat was niet direct een succes. Ik zou dit graag willen leren.

NB. het gaat me nu specifiek om route 90 - 91 tussen Utrecht en Groenekan die is omgelegd.

Er is geen echte handleiding, wel kun je hier en daar (dit forum, knooppuntnet.nl) het eea vinden.
Even over 90-91, op dit moment loopt deze exact volgens routedatabank. Is dat in het veld gewijzigd?
Deze route is nog niet zo lang geleden aangepast.

Een route aanpassen doe je net JOSM, je selecteert de route en kiest voor editten en dan kun je in het relatievenster wegen verwijderen en toevoegen. De wegen moeten aansluitend zijn en de volgorde in de route is van laag knooppuntnummer naar hoog knooppuntnummer.

Hmm, ik zal er nog een keer langsfietsen ter controle, want ik zou zweren dat de bordjes je via het Blauwkapelsepad leidden. Het is al wel een paar maanden geleden dat me dit opviel, alleen was ik te lui om er toen al iets mee te doen :confused:

Maar ik zie dat de route zoals die nu is ingetekend ook overeenkomt met hoe het op pdok.nl staat, dus waarschijnlijk ligt het probleem bij mezelf…