2022 OSM Foundation election - Candidates' answers and manifestos published

Hello,

Answers and manifestos

The answers of the board candidates to the official questions by Michael Collinson -and the manifestos- have been published on the OSM wiki.

Each page contains the answers to a single question. I have also created a table at the bottom of the page above, where you will find a link to each answer.

The official questions by @MichaelCollinson were based on questions by the community and from previous years.

Voting-related information

Voting start: Saturday, 3rd of December, after 16:00 UTC - Countdown

Voting end: Saturday 10th of December, at 16:00 UTC, when the Annual General Meeting (AGM) will start.

Please read the alert boxes and follow the instructions before voting.
You risk casting a blank vote otherwise

Information for the 2022 Annual General Meeting is on the OSMF website.

warm greetings,

Dorothea

3 Likes

Es ist schwierig, die vielen Kandidat:innen auseinander zu halten, wenn man sie (so wie ich) oft noch gar nicht kennt.

Ich würde mir leichter tun, wenn bei jeder Antwort und Manifest ein Foto (oder ein Avatar, falls Fotos vermieden werden sollen) des Kandidaten oder der Kandidatin stehen würde.

Wurde das überlegt? Ist das möglich?

4 Likes

NB: I fixed a broken link to the Wiki in this section (removed not needed opening and closing parenthesis). Can you check if this ok now?

Καλησπέρα @Nielkrokodil :slight_smile:

Danke für die Vorschläge :slight_smile:

Ich stimme zu, dass ein visuelles Element, das mit jedem Kandidaten verbunden ist, hilfreich wäre. Eine gute Lösung würde dazu führen, dass jeder Kandidat eine visuelle Identität hat, ohne die Aufmerksamkeit auf seine Antworten zu lenken.

Ich habe bei der Erstellung der Antwortseiten über diese Frage nachgedacht, und etwas in der Art Ihres Vorschlags könnte nächstes Jahr umgesetzt werden. Ich werde wahrscheinlich einen Beitrag über den Wahlvorbereitungsprozess schreiben, und das Feedback und die Diskussion in der Community sind nützlich :slight_smile: Dies wird wahrscheinlich nach dem Ende der Wahlen geschehen.

Nochmals vielen Dank für die Vorschläge :slight_smile:

automatische Übersetzung

@mmd yes, it is fine now ~ thank you for the change :slight_smile: