2 accounts combineren

Het is alweer een poos geleden dan ik naar het editen van kaarten heb gekeken. Maar voor een project waar ik mee bezig ben miste ik info, dus dat ben ik gaan toevoegen. Leuk weer om eens te doen.
Alleen kom ik er achter dat ik nog een ouder account heb en ik wil eigenlijk mijn nieuwe met de oude combineren. Is dat mogelijk?

Voor de kaart zal het niets uitmaken, maar voor mijn eigen administratie zou ik het tof vinden om de nieuwe edits op het oude account te kunnen plaatsen. Zodat mijn OSM geschiedenis weer klopt.

Ik weet niet of dat gaat; dan zal je je tot de DWG moeten wenden.
Al jouw historische edits moet dan ook omgekat worden.

Ik heb het voorgelegd, even afwachten.

Edit:
Nee, dat is niet mogelijk omdat dan de historie geheel verstoord raakt doordat ook links naar gebruiker “A” dan ineens naar gebruiker “B” zouden moeten gaan wijzen.

**========
Marc Zoutendijk
OpenStreetMap Foundation
Data Working Group
**

Helaas dan. Het is niet anders.
Het waren ook niet veel edits hoor, maar toch.
Ik stof mijn oude account gewoon af en ga daar lekker mee verder. Tijd om me hier weer eens wat meer in te verdiepen.

Ik gebruik OSM veel, dus tijd om wat terug te geven.

Is er iets wat ik het beste kan doen, waar ik het beste mee kan helpen?

Wat jij het beste kunt doen, dat weten wij niet :slight_smile:

OSM is een vrije community, map wat jezelf leuk vindt.

Ik, als voorbeeld, vind het fijn als ik dingen map waar anderen wat aan hebben of om de kaart mooier te maken.

Ik noem als voorbeelden: het mappen van nieuwe wegen en (fiets)paden, het aangeven van tracktype of surface of smoothness aan tracks en paden zodat sommige fietsers het vermijden en andere juist opzoeken. Ook het aanpassen van verouderde geïmporteerde landuse uit 3dshapes die inmiddels vaak ver veranderd is.

De kaart mooier maken, waar anderen misschien niet zo veel aan hebben: wegen rechtleggen en uitlijnen, een boerenerf intekenen etc.

Anderen scheppen er weer genoegen in allerlei routes (trein, fiets, bus etc.) in te tekenen, verkeersregels etc.
Zo draagt iedereen naar kunnen en behoefte bij.

Uiteraard de grondregel: “map what’s on the ground”: geen zaken mappen die er niet zijn en die je niet kunt verifiëren.

Veel plezier en je kunt hier altijd voor vragen terecht!

Dank je Martin. Dat mooier maken kan ik me wel in vinden.

Kan me herinneren dat er een paar jaar gelden opgeroepen werd om gebieden in nood opnieuw in kaart te brengen. Zo’n project trekt me ook wel aan.

Ook nuttig inderdaad
Zie https://tasks.hotosm.org/

Of https://maproulette.org/

Heel erg tof. Dank je.